Chocolicious

Direktlänk till inlägg 24 december 2015

En julsaga...

Av Malin - 24 december 2015 22:45

Så var Julafton här och dagen har varit fullmatad... I flera bemärkelser   

Väckarklockan ringde 07.00 imorse och sambon och jag avnjöt julfrukost tillsammans. Hemlagad risgrynsgröt med socker och kanel. Efter frukosten åkte jag till stallet där jag ansvarade för utsläpp av samtliga hästar. Så klädde på de andras hästar och släppte ut. Tog mig sedan an Dino som jag ryktade och bjöd på en munsbit. 

 

Släppte ut honom i hagen och klädde sedan på Nero för en uteritt. Min lilla julponny   

   

Å matte var dagen till ära matchande klädd   

     

Vi red en lagom tur längs vägen med mycket galopparbete och Nero var stundtals lite väl på. Mycket halvhalter och förhållningar innan matte var nöjd.


På vägen hem från stallet såg jag Rudolf med gänget på gärdet...

 


Känns dock nada vinterskrud när gärdena är helt gröna. Suck!


Å så till julsagan... 


Jag berättade ju om den lilla katten som smugit omkring på vår tomt sista veckorna, som jag matat då den var så hungrig och smal. Jag har ju ringt till både Kristinehamns katthem och Örebro katthem och båda har intagningsstopp samt väntelista. Å jag har letat runt på sidor för bortsprungna djur och frågat runt bland bekanta. 


Igår fick jag syn på en annons om en bortsprungen katt här i området som kunde stämma in på den jag hittat. Så jag ringde upp och efter överenskommelse så skickade jag över lite bilder. De var nästan säkra på att det var deras katt och kom förbi igår eftermiddag för att titta. Naturligtvis kunde vi inte hitta katten då, så de fick åka härifrån lika ovetandes som innan. Å jag var ute och letade och ropade hela kvällen och imorse. 


Å när jag kommer hem från stallet idag så är ägarna här igen för att leta efter sin katt. Å döm om glädjen när vi hittar katten som kan återförenas med sin ägare efter 60 dagar på rymmen. Å allt detta på julafton. En äkta julsaga. 


Så nu önskar vi Simson en varm och trygg jul hemma och alla er andra en riktigt GOD JUL!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 september 2017 21:02


Stallet på förmiddagen idag då jag skulle jobba extra på eftermiddagen. Nero skrittades till Nysäter och tillbaka, idag var det lite mera drag under galoscherna, men efter några tillsägelser och lite mer fokuserat arbete så skrittade han hemåt. Är ...

Av Malin - 23 september 2017 20:45

Älgjakten närmar sig med stormsteg och idag tog pappa och jag en sväng till skogen för att röja iordning vid passen och se till att allt är helt och i ordning.       Stallet idag väntade uteritter med båda killarna. Dino och jag red halvvägs...

Av Malin - 22 september 2017 20:45

Så härligt att få vakna upp imorse och veta att jag är ledig. Ägnade förmiddagen åt mina pållisar som fick varsitt ridpass. Dino fick ett pass på ridbanan idag, där fokus låg på att rida igenom programdelar till nästa helgs tävling. Dino skötte sig f...

Av Malin - 21 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag hela dagen och åkte till stallet direkt efter jobbet. Var på kurs i Örebro och vart således lite sen. När jag fixat färdigt i stallet och skulle hämta mina killar från hagen så är det en varg på gärdet, ca 50m från mina pållis...

Av Malin - 20 september 2017 20:30


Även idag jobbade jag fram till kl 17 och hade däreter insläpp i stallet på min agenda. Blir ganska långa dagar hemifrån när jag åker vid strax efter kl 7 och är hemma igen vid 20-tiden på kvällen. Idag hade Dino vilodag och Nero och jag skrittade ...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards