Chocolicious

Alla inlägg under december 2011

Av Malin - 7 december 2011 16:48


Ja du, idag startade dagen något udda. Vaknade, duschade och allt var precis som vanligt ända tills jag ätit frukost. Då får jag plötsligt jätteont i magen och mådde skitilla. Slutade med att jag fick sjukskriva mig som misstänkt magsjuka   Har varit udda i magen hela dagen, men jag tror det lutar åt någon matförgiftning snarare eftersom jag varken har fått vattentunna diarrer eller kräkts. Så imorgon blir det jobbet igen. Känns ju fint att ha slängt bort 1000kr i onödan på en karensdag. Men men, sånt är ju livet ibland. Bättre det än att gå iväg och smitta halva avdelningen med kräksjukan  


Har ju dock hunnit med en hel del idag. Har tvättat undan lite kläder, slagit in alla införskaffade julklappar samt varit till stallet.

Skönt med lite ljus varför vi passade på att ta en promenad ut i skogen och njuta av snön. Vi passade på att prova de nya reflexbootsen samt nya tävlingstränset på vilket jag satte det raka bettet. Jerez verkade riktigt förnöjd med det, borde kanske prova att jobba honom på det med.

Lite bilder från dagen;


Nya bootsen

   

Det nya tilltänkta tävlingstränset, blev dock ingen bra bild så jag ska försöka ta en ordentlig bild där det syns bättre!

 

Jerezbusen i snön!



 

Huset i vinterskrud....vi har fått nästan en dm snö under natten och dagen    

Av Malin - 6 december 2011 18:30

Suck, pust och stön! Jag är helt enkelt inte byggd för att göra så många tidiga mornar på raken. Känner mig helt slut redan idag, har gäspat konstant hela dagen tror jag!   


Stallet efter jobbet och idag hade Jerez vilodag så vi ägnade oss åt lite mys i stallet. Övar ju Jerez på att stå still utan att sitta fast och det börjar gå riktigt skapligt. Han är väldigt kontaktsökande och vill gärna gå efter mig, så vi har övat långsamt. Började med att ha honom lös bara när vi borstade huvudet, och idag kunde jag således för första gången ha honom lös på gången genom hela rykten. Vi redde ut svansen från allt spån och hade glansspray i såväl man som svans och kratsade hovarna. Lite tillrättavisningar ibland när han tar ett steg åt fel håll, men då korrigerar han sig tillbaka. Slutligen kunde jag lämna honom och gå fyra meter in i sadelkammaren och hämta en morot och han stod still! Mattes stjärna!!!   


Hem och säcka ihop i soffan innan John Blund tar över...snark! Precis så här vill jag ligga   

 

  

Av Malin - 5 december 2011 18:52

Äntligen kommer det lite efterlängtad snö   

Så när jag kom ut från jobbet var det vitt på vägen till stallet. Jerez stod inne och hade avslutat eftermiddagsmålet. Borstade och så tog vi en sväng upp på ridbanan för lite tömkörning. Blåste och snöade rätt rejält men Jerez skötte sig med den äran. Skrittade fram med god bjudning. Vi gjorde lite volter och varvbyten. Sen travarbete på volt där han fick trampa på utan att bli för överilad, vilket var lite svårt idag. Jerez bjöd på riktigt ordentligt och slog över i galopp av pur glädje. Bjöd på ett par fina bocksprång och bakutsparkar! Lät honom galoppera ett par varv åt vardera håll och det gjorde han med fin rytm och bra tryck!

Sen avslutade vi med att skritta av ett par varv. Duktiga killen! Ska försöka få med mig sambon och fota eller filma någon dag!


 

Av Malin - 4 december 2011 22:40

Mmm...så blev det med den treledigheten. Inringd för att jobba pga sjukdom  

Bjöd mig själv på en sovmorgon, skön frukost och därefter blev det till att öka tempot för att hinna med stallet innan jobbet. Avmaskning stod på schemat idag så Jerez fick till sin stora lycka en spruta med klet intryckt i munnen! Aja..matte bjöd på morätter sen så det var nog inte så illa.


Ser verkligen inte fram emot denna vecka eftersom jag jobbar 7-16 måndag till fredag! Vidrigt!

Av Malin - 3 december 2011 22:15

Sovmorgon dagen till ära och sedan en mysfrukost med sambon. Vaknade och fann att mysbjörnen Bagheera har tagit över den nya bädden...sötnos!


 


Tog en sväng till stallet och tog med mig Jerez upp på ridbanan för lite uppstart. Tyvärr visade sig inte vädret från sin bästa sida så det blåste halv storm och regnande helt hysteriskt. Kopplade på tömkörningsprylarna och körde lite basic idag. Vi skrittade på fyrkant och volt, svängde, stannade och startade. Jobbade en kort sejour i trav i båda varven där vi gick igenom framåtdrivande kommande och plockade tillbaka lite. Sen var matte nöjd för dagen, och berömde med godis och mys! Efter stallet blev det en sväng till badmintonhallen och lite spel med sambon! Trevligt  


Sen var det hem och förberede för kvällens tjejkväll. Pga härjande sjukdom blev vi inte mer än 4st till middagen, men det var ju lika trevligt för det! Sen kväll med mycket skratt och glada minnen! Tack tjejer!

Av Malin - 2 december 2011 22:15

Tjoho...då var det dags igen för den årliga happeningen....födelsedag    Denna gång har jag hunnit bli 28 år gammal...sicken tant  

Började dagen med frukost i kissarnas sällskap. Sen var det utsläpp i stallet som väntade. Behöll stjärnan inne eftersom vi väntade på hovis. Han anlände strax efter 9 och idag förärades han med både skor med broddhål och snösulor fram. Finaste killen skötte sig fint och stod still. 


Efter stallet blev det en snabb sväng hem och sedan väntade en halvdag på stan. Åkte till Djur&Natur och köpte mat till Jerez, sedan tog jag en sväng på stan där jag hittade ett par jeans som jag önskade mig i födelsedagspresent. Köpte dom själv eftersom det var sista paret i min storlek och så får vi väl se om mamma och pappa köper dem av mig   


Tog en sväng till systemet och köpte lite glögg samt vin. Därefter till Ica för att handla, snacka om att det var hysteriskt där.


Väl hemma var det bara att ta itu med matlagning och bakning, Kvällen till ära skulle vi äta Balsamicokyckling med klyftpotatis och till efterrätt blev det Peanut pie och pepparkaksbrownies...yummy!

Familjen, i form av mamma/pappa, syster/systers pojkvän, svärmor/svärfar, sambons bror med son. Så vi blev några stycken! Trevlig kväll med mycket gott att äta och många trevliga presenter!

Av Malin - 1 december 2011 22:00

Äntligen december måndag. Dock med det tråkigaste vädret jag varit med om.

Jobbade 7-16 och efter jobbet var det som vanligt stallet. Borstade och mös med Jerez som dagen till ära hade återgått till att vara smutsigast i stan. Herregud vad han kan skita ner sig. Fick dock prova Kerstins nyinköpta borste vilket inte var så dumt. Dammade bara hälften så mycket när jag gick lös på min smutsgris


 


Såå...dessa borstar rekommenderas!

Hemma hade min underbara sambo som slutade lite tidigare än mig hunnit med att städa nästan hela huset inför helgens anstormningar!   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chocolicious


Ovido - Quiz & Flashcards